Motokrosas, motociklai, motosportas, rezultatai Motokrosas, motociklai, motosportas, rezultatai Motokrosas, motociklai, motosportas, rezultatai
 
Motokroso naujienos Motokroso naujienos
  Motokrosas lietuvoje. Moto sportas. Apie mus Apie mus     Motokrosas lietuvoje. Moto sportas. Kontaktai Kontaktai     Motokrosas lietuvoje. Moto sportas. Parama Parama     Motokrosas lietuvoje. Moto sportas. Nariai Nariai     Motokrosas lietuvoje. Moto sportas. Forumas Forumas     Motokrosas lietuvoje. Moto sportas. Rėmėjai Rėmėjai     Motokrosas lietuvoje. Moto sportas. Titulinis Titulinis     Motokrosas lietuvoje. Moto sportas. Trasa Trasa   motoklubas
Baltijos motoklubas
  Straipsniai, naujienos
Video
FIM naujienos
UEM naujienos
Motokrosas
    - 2012 m. nuostatai
    - 2011 m. kalendorius
    - Motokroso taisyklės
    - Motokroso trasos
    - Archyvas
Rezultatai
    - 2013 m. rezultatai
    - 2012 m. rezultatai
    - 2011 m. rezultatai
    - 2010 m. rezultatai
    - 2009 m. rezultatai
    - 2008 m. rezultatai
    - 2007 m. rezultatai
Enduro-endurokrosas
    - 2010 m. rezultatai
    - 2009 m. EMX nuostatai
    - 2009 m. enduro nuostatai
    - 2009 m. tvarkaraštis
    - 2003 m. nuostatai
Motožiedas
    - 2009 rezultatai
    - 2009 m. nuostatai
    - 2003 m. nuostatai
    - Trasos
Motosporto trasos
Motobolas
Nemokami skelbimai
Nuorodos
Motosporto klubai
Motosportas
    - Vėliavos
2009 m. aktualijos



Kuri trasa, Jums kaip sportininkui, labiausiai patinka?
Kaunas, Combo
Alytus, Alytaus
Plungė, "Žemaitija"
Anykščiai, Mickūnų
Biržai, Biržų
Panevėžys, Panevėžio
Tytuvėnai, Tytuvėnų
Rokiškis, Uljanavos
Pakruojis, Petrašiūnų
Utenos, Alių
Kėdainiai, Kėdainių
Šiauliai, Aleksandrijos
Vilnius, Kyviškių
Kaunas, Aleksoto
Rokiškis, Ruopiškio



Energijos taupymo sprendimai

Svetainių kūrimas

   

2003 metais patvirtintos motociklų kroso varžybų taisyklės

Motokrosas - moto sporto šakaMotociklų kroso (sutr. motokroso) apibrėžymas

Motociklų krosas yra varžybos natūraliose trasose su gamtinėmis (arba padarytomis iš gamtinių medžiagų) kliūtimis.

LICENCIJOS

Varžybose leidžiama dalyvauti lenktynininkams, turintiems  atitinkamas galiojančias motociklų kroso licencijas.

TRASA

Trasos specifikacija.

Trasos ilgis turi būti ne mažesnis kaip 1,2 km. (tarptautinėms varžyboms 1,5 km.) ir ne didesnis kaip 3 km. Trasos plotis siauriausioje vietoje turi būti ne mažesnis kaip 5m. ir trasa neturi šakotis. Laisvas vertikalus tarpas nuo trasos paviršiaus iki kliūties virš jos turi būti ne mažesnis kaip 3m.
Dvigubi, trigubi ir t.t. šuoliai yra draudžiami. Minimalus atstumas tarp šuolių – 30m.  ( šis atstumas matuojamas tarp tramplinų viršūnių).
Pastaba: šuoliai nesiskaito dvigubais ir trigubais jeigu jie yra pirmojo šuolio prisižeminimo zonoje.
Trasa neturi kirsti gilaus vandens ruožų, ne turi būti labai akmenuota arba turėti pernelyg ilgas tiesiąsias . Trasos konfigūracija turi būti tokia, kad vidutinis greitis joje neviršytu 55 km/val.

Sauga.

Startas, finišas sportininkų stovykla ir vietos skirtos žiūrovams turi būti aptvertos tvorelėmis, pakankamai stipriomis ir aukštomis, kad galėtu kontroliuoti  žiūrovus.
Kiekvienoje trasos pusėje turi būti ne siauresnė kaip 1m. neutrali saugumo zona. Iš žiūrovu pusės ši zona atskiriama tvorelėmis arba natūraliomis kliūtimis, o iš trasos pusės markiruojama juosta, pritvirtinta prie kuolelių (medinių – lengvai lūžtančių, arba lanksčių - plastmasinių ) ne aukščiau 50 cm. nuo trasos paviršiaus.
Šiaudų ryšuliais arba kita gerai smūgį absorbuojančia medžiaga reikia uždegti stulpus, medžius, tvoras, akmenys ir kitas lenktynininkams pavojingas kliūtys.
Trasoje neturi būti didelių akmenų, atsiradę varžybų metų jie turi būti pašalinami.
Trasa turi būti tinkamai laistoma prieš varžybas ir tarp važiavimų, kad palaikyti tinkama trasos stovį ir apsaugoti lenktynininkus bei žiūrovus nuo dulkių.

STARTO VIETA

Startinio užtvaro ilgis turi būti ne mažesnis kaip 20m. ( tarptautinėms varžyboms – 30m.). Sekcijinio startinio užtvaro vienos sekcijos plotis – 1m.. Startinis užtvaras turi būti  įrengtas taip, kad suteiktu lygias galimybes visiems vienos eilės lenktynininkams.

OFICIALŪS SIGNALAI

Oficialus signalai rodomi vėliavėlėmis, kurių dydis yra maždaug 760X600 mm. Jų reikšmė:

Signalas

Reikšmė

Raudona vėliavėlė, mosuojama

Varžybos sustabdomos

Juoda vėliavėlė rodoma kartu su lentele, kurioje parašytas lenktynininko numeris

Nurodytas lenktynininkas privalo sustoti prie teisėjo 2-jų ratų bėgyje

Geltona vėliavėlė, nejudama

Pavojus, sumažinti greiti

Geltona vėliavėlė, mosuojama

Didelis pavojus, pasiruošti sustoti, draudžiama lenkti

Mėlyna vėliavėlė, mosuojama

Užleisti kelia ratu lenkiančiam lenktynininkui

Žalia vėliavėlė

Trasa laisva

Juodai balta šachmatinė vėliavėlė

Važiavimo pabaiga

Teisėjo su vėliavėle amžius turi būti ne mažesnis 16 metų.
Mėlyną vėliavėlę rodantis teisėjas skiriamas tik šiai funkcijai atlikti.

KONTROLINIŲ LINIJŲ KIRTIMAS

Laikas, kai motociklas kerta kontrolinę liniją, fiksuojamas pagal motociklo daugiausiai priekyje esanti tašką.

RATŲ IR LAIKO KONTROLĖ

Ratų skaičiavimas ir laiko kontrolė turi būti atliekami finišo linijoje.

SPORTININKŲ STOVYKLA

Sportininkų stovykla privalo turėti tiesioginį išvažiavimą į starto zoną. Stovykloje turi būti pakankamas skaičius sanitarinių objektų bei įrengta starto laukimo zona. Stovyklą taip pat aprūpinama būtiniausiomis  priemonėmis motociklų technikinei kontrolei, jų remontui bei kuro užpilimui. Stovyklos gruntas turi būti toks, kad dalyvių transportas (automobiliai) galėtu judėti (neužklimptu) bet kuriomis oro sąlygomis.
Turi būti numatyta motociklų bandymo trasa.

VARŽUBŲ NUOSTATAI

Varžybų organizatorius turi aprūpinti visus įregistruotus lenktynininkus varžybų nuostatais, kuriuose detaliai  nusakomos varžybų sąlygos.

STARTAS

Startinis užtvaras.

Startinis užtvaras yra būtinas. Jis turi būti pakankamai standus ir kietas. Užtvaro valdymas gali būti rankinis arba distancinis.
Minimalus užtvaro aukštis – 500 mm , betoninis užtvaro pagrindas ( jei jis yra) ne platesnis kaip 600 mm.

Starto procedūra.

Startas duodamas su užvestais motociklų varikliais.

  • Likus 10min. iki nurodyto tvarkaraštyje starto laiko visi motociklai, dalyvaujantys šiame važiavime, privalo stovėti laukimo zonoje. Laukimo zona uždaroma ir pavėlavusiems lenktynininkams neleidžiama dalyvauti važiavime. Laukimo zonoje gali būti lenktynininkai, dalyvaujantys važiavime, jų mechanikai, komandų atstovai, teisėjai, televizijos bei spaudos atstovai. Lenktynininkai gali ruošti savo starto vietą prie užtvaro nenaudodami jokių įrankių ir tiktai prieš starto užtvarą (vietą iš kurios tikisi startuoti).
  • Likus 5min. iki starto laukimo zonos teisėjas duoda signalą švilpuku. Po šio signalo laukimo zonoje gali likti tiktai lenktynininkai, dalyvaujantys važiavime, po vieną mechaniką, teisėjai bei televizijos atstovai. Lenktynininkai gali užvesti motociklus.
  • Likus iki starto 2 - 3 min. starto teisėjas pakelia žalią vėliavėlę ir lenktynininkai išleidžiami prie startinio užtvaro. Lenktynininkas, užėmęs vietą prie starto užtvaro, negali jos keisti. Nuobauda - pašalinimas iš važiavimo. Mechanikai privalo likti starto laukimo zonoje ir gali prieiti prie savo lenktynininko, turinčio techninių problemų, tiktai po to, kai nukris startinis užtvaras t.y. po starto signalo. Jis gali padėti sportininkui pašalinti gedimą, tačiau draudžiama padėti sportininkui stumti motociklą už startinio užtvaro, ketinant jį užvesti.
  • Kai visi lenktynininkai užima vietas prie startinio užtvaro, starto teisėjas nuleidžia žalia vėliavėlę ir parodo lentelę su skaičiumi ”15”. Ji rodoma pilnas 15 sekundžių. Po to rodoma lentelė su skaičiumi ”5”. Startinis užtvaras turi nukristi ne ankščiau kai po 5 ir ne vėliau kai po 10 sekundžių nuo šios lentelės parodymo momento. Lenktynininkas, turintis techninių problemų, privalo likti ant motociklo prie starto užtvaro ir gali tvarkytis motociklą tiktai po to, kai nukris starto užtvaras.
  • Falstarto atveju starto teisėjas mosuoja raudona vėliavėle, visi lenktynininkai grįžta į laukimo zoną ir pakartotinas startas duodamas kaip įmanoma greičiau.

Laukimo zonoje griežtai draudžiama piltis kurą ir rūkyti.

VARŽYBŲ SUSDABDYMAS

Varžybų vyriausias teisėjas gali saugumo sumetimais arba dėl gamtinių sąlygų sustabdyti arba uždrausti varžybas (važiavimą).
Kai varžybos (važiavimas) stabdomos nepraėjus pusei tam važiavimui skirtam laikui, lenktynininkai sugrįžta į stovyklą ir pakartotinas startas duodamas po 30 minučių nuo varžybų (važiavimo) sustabdymo, atliekant pilnai visą starto procedūrą. Lenktynininkai gali pasikeisti motociklą.
Pakartotinas startas (išskyrus falstartą)  duodamas tik vieną kartą. Jeigu jas tenka stabdyti antrą kartą arba dėl gamtinių sąlygų varžybas tęsti neįmanoma, jos skaitomos neįvykusiomis.
Kai varžybos stabdomos praėjus daugiau nei pusei tam važiavimui skirtam laikui, važiavimas skaitomas įvykusiu ir sportininkams skiriamos tokios vietos, kokias jie turėjo vieną ratą prieš parodant raudoną vėliavėlę.
Varžybų vyriausias teisėjas gali pašalinti iš varžybų vieną arba kelėta lenktynininkų, kaltų dėl varžybų sustabdymo.

PAŠALINĖ PAGALBA IR TRASOS KIRTIMAS

Bet kokia pašalinė pagalba trasoje (išskyrus saugos sumetimai teikiama trasos teisėjų pagalba) kontrolinių važiavimų bei varžybų metų yra draudžiama. Nuobauda už šį pažeidimą yra pašalinimas iš važiavimo.
Šalia trasos, matomoje teisėjams vietoje, turi būti įrengta remonto zona. Šioje zonoje mechanikai gali remontuoti bei derinti motociklus, papildyti juos kuru. Papildant kuru, motociklo variklis turi būti užgesintas. Remonto zonoje gali būti komandų atstovai, treneriai bei kiti oficialus asmenys, teikiantys informacija lenktynininkams.
Prieš išvažiuojant į trasą iš remonto zonos lenktynininkas privalo pilnai sustabdyti motociklą. Už šiuo reikalavimo nevykdymą lentynininkas gali būti pašalintas iš važiavimo.
Radijo ryšis su lenktynininkais yra draudžiamas.
Remonto zonoje griežtai draudžiama rūkyti.
Lenktynininkams draudžiama kirsti trasa (išvažiuoti už juostomis nužymėtos trasos ribų). Nuobauda – pašalinimas iš važiavimo. Papildomai gali būti taikomos ir kitos nuobaudos.
Trasos kirtimu neskaitomas netyčinis išvažiavimas (išslydimas, nukritimas) už trasos ribų. Šiuo atveju lenktynininkas privalo sugrįžti į trasą toje pačioje vietoje, kur iš jos išvažiavo.

REZULTATAI

Varžybų (važiavimo) nugalėtoju tampa lenktynininkas, pirmuoju kirtęs finišo liniją.  Po jo varžybas (važiavimą) baigia visi lenktynininkai kirtę finišo liniją.
Lenktynininkai negauna įskaitos jeigu:

  • nekirto finišo linijos per 5 minutes po nugalėtojo finišo;
  • neįveikė ¾ nugalėtojo ratų skaičiaus.

Kai ¾ nugalėtojo įveiktų ratų skaičius yra nesveikas, jis apvalinamas iki artimiausio sveiko skaičiaus.
Kai varžybos susideda iš keleto važiavimų, rezultatai skaičiuojami pagal surinktų taškų skaičių, nepriklausomai nuo to, kiek važiavimų yra baigęs lenktynininkas.
Esant taškų lygybei, pirmenybė teikiama sportininkui, turinčiam daugiau aukštesnių (1,2,3 ir t.t.) vietų. Jeigu lygybe išlieka, vietos paskirstomos pagal paskutinio važiavimo rezultatus. Jeigu lygybe išlieka, vietos paskirstomos pagal priešpaskutinio ir t.t. važiavimo rezultatus.
Taškai už užimtas vietas važiavimuose skiriami sekančiai:

Vieta

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

Taškai

25

22

20

18

16

15

14

13

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

PROTESTAI

Visi protestai pateikiami raštu varžybų sekretoriatui, tiksliai nurodant pažeistą taisyklių arba nuostatų punktą, kartu su 100Lt užstatu. Protestą patenkinus  užstatas grąžinamas, o nepatenkinus – perduodamas į LMSF kasą.
Jeigu dėl protesto patikrinimo reikia ardyti motociklą, piniginio užstato dydis 400Lt. Protestą patenkinus užstatas grąžinamas, o nepatenkinus – 100Lt perduodama į LMSF kasą, o 300Lt sumokama lenktynininko mechanikams už motociklo ardymą.
Protestai dėl varžybų rezultatų pateikiami ne vėliau kaip 30 min. po rezultatų paskelbimo (iškabinimo). Protestai dėl dalyvių ( amžius ir kt.) pateikiami ne vėliau kaip 30min. iki pirmojo tos klasės starto.

MOTOCIKLAI

Motociklai skirstomi į  klases pagal jų variklių darbinį tūrį:

Motociklų klasė Minimalus variklio darbinis turis (cm3) Maksimalus variklio darbinis turis(cm3)

50

-

50

65

51

65

85

66

85

125

86

125 (dvitakčiai)                 250 (keturtakčiai)

500

126

500 (dvitakčiai)                  650 (keturtakčiai)

750s/p

350

750 (dvitakčiai)             1000 (keturtakčiai)

Motocikle turi būti trys lentelės su startiniu numeriu ( viena priekinė ir dvi šoninės), pagamintos iš standžios medžiagos. Lentelės minimalus didis 285mm x 235mm. Minimalus skaičių aukštis – 140mm, plotis – 80 mm, brūkšnio storis – 25mm, atstumas tarp skaitmenų – 15mm.

Numerių spalvos:

Motociklų klasė

Numerio fonas

Skaitmenis

50

baltas

juodi

65

baltas

juodi

85

baltas

juodi

125A

juodas

balti

125B

baltas

žali

500A

geltonas

juodi

500B

žalias

balti

500C

baltas

žali

750 s/p

geltonas

juodi

Vairo plotis nuo 600mm iki 850mm. Ant vairo svirtelių galų turi būti ne mažesni kaip 16 mm skersmens rutuliai.

 

Google
 
Internetas www.BaltijosMotoklubas.lt

 
Motokrosas


Baltijos motoklubas, skelbimai, rezultatai iš motokroso, motosporto
Motokrosas © V. Org. „Baltijos motoklubas“, 2003-2009 Skelbimai, forumas, naujienos, motosportas
Sprendimas: BT-Group : Internetinių parduotuvių kūrimas