Motokrosas, motociklai, motosportas, rezultatai Motokrosas, motociklai, motosportas, rezultatai Motokrosas, motociklai, motosportas, rezultatai
 
Motokroso naujienos Motokroso naujienos
  Motokrosas lietuvoje. Moto sportas. Apie mus Apie mus     Motokrosas lietuvoje. Moto sportas. Kontaktai Kontaktai     Motokrosas lietuvoje. Moto sportas. Parama Parama     Motokrosas lietuvoje. Moto sportas. Nariai Nariai     Motokrosas lietuvoje. Moto sportas. Forumas Forumas     Motokrosas lietuvoje. Moto sportas. Rėmėjai Rėmėjai     Motokrosas lietuvoje. Moto sportas. Titulinis Titulinis     Motokrosas lietuvoje. Moto sportas. Trasa Trasa   motoklubas
Baltijos motoklubas
  Straipsniai, naujienos
Video
FIM naujienos
UEM naujienos
Motokrosas
    - 2012 m. nuostatai
    - 2011 m. kalendorius
    - Motokroso taisyklės
    - Motokroso trasos
    - Archyvas
Rezultatai
    - 2013 m. rezultatai
    - 2012 m. rezultatai
    - 2011 m. rezultatai
    - 2010 m. rezultatai
    - 2009 m. rezultatai
    - 2008 m. rezultatai
    - 2007 m. rezultatai
Enduro-endurokrosas
    - 2010 m. rezultatai
    - 2009 m. EMX nuostatai
    - 2009 m. enduro nuostatai
    - 2009 m. tvarkaraštis
    - 2003 m. nuostatai
Motožiedas
    - 2009 rezultatai
    - 2009 m. nuostatai
    - 2003 m. nuostatai
    - Trasos
Motosporto trasos
Motobolas
Nemokami skelbimai
Nuorodos
Motosporto klubai
Motosportas
    - Vėliavos
2009 m. aktualijos



Kuri trasa, Jums kaip sportininkui, labiausiai patinka?
Kaunas, Combo
Alytus, Alytaus
Plungė, "Žemaitija"
Anykščiai, Mickūnų
Biržai, Biržų
Panevėžys, Panevėžio
Tytuvėnai, Tytuvėnų
Rokiškis, Uljanavos
Pakruojis, Petrašiūnų
Utenos, Alių
Kėdainiai, Kėdainių
Šiauliai, Aleksandrijos
Vilnius, Kyviškių
Kaunas, Aleksoto
Rokiškis, Ruopiškio



Energijos taupymo sprendimai

Svetainių kūrimas

   

2003 m. Lietuvos motociklų plento žiedinių varžybų taisyklės

  1. Bendroji dalis.

Šios taisyklės galioja visoms motociklų plento žiedinėms varžyboms, vykdomoms Lietuvoje.

  1. Varžybos.

Vienose varžybose gali būti vykdomi įvairių motociklų klasių važiavimai ir jos gali trukti vieną dieną arba keletą viena po kitos einančių dienų. 

  1. Trasa.

Trasa gali būti uždaro žiedo pavidalo arba nuo vieno punkto iki kito punkto.
4. VĖLIAVĖLĖS IR ŠVIESOS
Teisėjai, rodydami vėliavėles arba jungdami šviesas, suteikia informaciją ir (arba) perduoda nurodymus sportininkams treniruočių ir varžybų metu.

  1.  
    1. Vėliavėlių dydis ir išdėstymas.

Visų vėliavėlių dydis yra: 100 cm – horizontaliai ir 80 cm vertikaliai.
Vėliavėlių išdėstymas fiksuojamas trasos priėmimo metu.

  1.  
    1. Vėliavėlių ir šviesų reikšmės.

Nacionalinė vėliava – varžybų startinė vėliava.

Žalia vėliavėlė arba žalia šviesa – trasa laisva. Ši vėliavėlė turi būti rodoma kiekvienos treniruotės pirmajame rate, apžvalginiame bei apšilimo rate. Po paskutinės geltonos vėliavėlės ji rodoma nejudamai sekančiame teisėjų poste.

Geltonų ir raudonų juostų vėliavėlė – Šioje trasos sekcijoje ant kelio dangos yra tepalo, vandens ar kitokios, sukibimą mažinančios substancijos.

Mėlyna vėliavėlė -  sportininkas  greitai bus lenkiamas ratu. Ji rodoma nejudamai kai greitesnis sportininkas yra netoliese ir mosikuojama, kai greitesnis sportininkas yra prie pat lenkiamo.
Juodai balta šachmatinė vėliavėlė – varžybų arba treniruotės pabaigą.

Šachmatinė ir mėlyna vėliavėlės kartu – rodomos, kai lyderis artėja prie ratu atsilikusio sportininko paskutinio rato metu prie finišo linijos.

Geltona vėliavėlė arba geltonos mirksinčios šviesos – šioje trasos sekcijoje yra pavojus. Kai ja mosikuojama, pavojus yra betarpiškas ir sportininkai privalo sumažinti greitį ir pasiruošti sustoti. Lenkti draudžiama, kol nebus pravažiuotas postas su žalia vėliavėle. Paskutiniojo trasos patikrinimo metu geltonos vėliavėlės turi būti rodomos tikslia tose vietose, kur ir varžybų metu.

Balta vėliavėlė – trasoje yra lietai judantis automobilis ( greitoji ar pan.).Ji rodoma nejudamai, kai sportininkas artėja prie šio automobilio, ir mosikuojama kai sportininkas yra betarpiškai prie jo (automobilis sekančioje sekcijoje). Rodant baltą vėliavėlę kito sportininko lenkimas yra draudžiamas. Galima lenkti lietai važiuojantį automobilį. Tokio automobilio vairuotojas turi būti tikras, kad apie jo įvažiavimą į trasą yra informuotas postas, esantis prieš įvažiavimo į trasą vietą. Jeigu toks automobilis sustoja trasoje, kartu su mosikuojama balta vėliavėle turi būti rodoma ir geltona vėliavėlė.

Raudona vėliavėlė arba raudona šviesa – varžybos arba treniruotė nutraukiamos. Sportininkai privalo lietai sugrįžti į mechanikų zoną.

Juoda vėliavėlė  - ši vėliavėlė skirta tik sportininkui, kurio numeris rodomas kartu su ja. Šis sportininkas privalo sustoti mechanikų zonoje važiuojamo rato pabaigoje.

Juoda vėliavėlė su oranžiniu apskritimu (d 40cm) -  varžybų vyr. teisėjo sprendimu rodoma kartu su juoda lentele, kurioje baltai užrašytas sportininko startinis numeris. Ji informuoja, kad šis sportininkas turi rimtu mechaninių problemų, pavojingų jam bei kitiems ir jis privalo nedelsiant apleisti trasą. Vyr. teisėjas šią vėliavėlė rodo prie finišo linijos bei tiktai jo nurodymu gali rodyti teisėjai trasoje.

  1. Teisėjų uniforma.

Trasos teisėjų uniforma turi būti neutralios spalvos, t.y. nesutapti su vėliavėlių spalvomis.

  1. Saugos automobilis.

Jeigu saugos automobilis išvažiuoja į trasa, jis turi būti baltos spalvos, su mėlynais švyturėliais. Ant jo  galo ir šonų turi būti aiškus užrašas “SAFETY CAR”. Jei varžybos vyksta dalinai tamsiu paros metu, šis užrašas turi atspindėti šviesą. Draudžiama lenkti šį automobilį. Jeigu kitas automobilis (pav. greitoji) tuo pačiu metu išvažiuoja į trasą, tai jis turi judėti prieki saugos automobilio.

  1. DALYVAVIMAS VARŽYBOSE.
    1. Varžybose leidžiama dalyvauti lenktynininkams, kurie įveikė mažiausiai 5 ratus oficialiųjų treniruočių metų.
    2. Jei lenktynininkas varžybose startuoja ne vienoje klasėje, jis privalo įveikti minimalų ratų skaičių kiekvienoje klasėje.
    3. Turi būti vykdomas visų oficialių treniruočių laiko matavimai.
    4. Varžybų nuostatuose turi būti nurodytas maksimalus lenktynininkų skaičius kiekvienoje klasėje, kuriems  bus leidžiama dalyvauti varžybose. Lenktynininkų atranka grindžiama laikais, parodytais treniruočių metu. Maksimalus kvalifikacinis laikas lygus geriausiam klasės laikui plius 20%.

7.  STARTAS.
Duodamas grupinis startas su užvestais varikliais.

7.1 Starto procedūra.

7.1.1  15 minučių iki lenktynių starto
Išleidimo zona atidaroma išvažiavimui į apžvalgos ratą. Išleidimo vietoje (linijoje) paeiliui rodomos lentelės su užrašais 5, 4, 2 ir 1 minutė.

  1.  
    1.  
      1. 10minučių iki lenktynių starto

Išleidimo ( mechanikų) zona uždaroma.
Apžvalginis ratas nėra būtinas. Sportininkai ne dalyvavę apžvalginiame rate, prižiūrimi teisėjų, gali nusistumti motociklus į savo starto vietą, bet ne vėliau kaip 5 minutės iki apšilimo rato starto.
Pavėlavę sportininkai gali išvažiuoti į apšilimo ratą iš išleidimo ( mechanikų) zonos pagal ten esančio teisėjo komandą. Šie sportininkai netūri naudoti padangų šildyklių ir negali keiti padangų bei ratų po to, kai starto vietoje bus parodyta lentelė “3 min.”.
Kai sportininkai užima starto vietas po apžvalginio rato, jie turi likti savo vietoje ir prie kiekvieno gali būti ne daugiau 5 žmonių, įskaitant lietsargio laikytoją. Visi šie žmonės privalo turėti specialius leidimus į starto vietą.
Teisėjas, rodantis lentelę su starto eilės numeriu, padeda sportininkams užimti starto vietą.
Varžybų vyr. teisėjas paskelbia “šlapios” ar “sausos” bus lenktynės, parodant lentelę prie išleidimo (mechanikų) zonos linijos. Jie lenktynės “šlapios”, rodoma lentelė “WET RACE”. Jei ši lentelė nerodoma, lenktynės laikomos “sausomis”.
Atsiradus techninėms problemos apžvalginiame rate, sportininkai grįžta į mechanikų zoną, kur gali pasitvarkyti arba pakeisti motociklą. Šiuo atveju jie gali išvažiuoti į apšilimo ratą tiktai nuo mechanikų zonos linijos.
Sportininkai, esantys starto vietoje, gali tvarkytis motociklus arba keisti padangas. Sportininkai gali naudoti padangų šildiklius, tačiau draudžiama naudoti generatorius, akumuliatorius ir kitokius elektrinius prietaisus, išskyrus specialią įranga 4-takčių motociklų užvedimui.
Kai parodoma lentelė “3 min.”, visi tvarkymosi darbai turi būti baigti. Nespėję susitvarkyti sportininkai turi nusistumti savo motociklus į mechanikų zoną, kur gali tęsti darbą arba pasikeisti motociklą iki bus parodyta lentelė “ 1 min.”. Šie sportininkai gali išvažiuoti į apšilimo ratą nuo mechanikų zonos linijos.
Starto vietoje draudžiama piltis kurą.

  1.  
    1.  
      1. 5 minutės iki apšilimo rato starto ( 7 minutės iki lenktynių starto).

Starto linijoje rodoma lentelė “5min.”.

  1.  
    1.  
      1. 3 minutės iki apšilimo rato starto ( 5 minutės iki lenktynių starto).

Starto linijoje rodoma lentelė “3 min.”.
Nuimami padangų šildykliai nuo motociklų starto vietoje ir mechanikų zonoje. Teisėjai turi kontroliuoti šio reikalavimo vykdymą.
Visi palieka starto vietą, išskyrus po 1 mechaniką ir lietsargio laikytoją kiekvienam sportininkui, televizijos, radijo darbuotojus bei starto teisėjus.

  1.  
    1.  
      1. 1 minutė iki apšilimo rato starto ( 3 minutės iki lenktynių starto.

Starto linijoje rodoma lentelė “1 min.”.
Lietsargių laikytojai palieka starto vietą. Mechanikai nedelsiant padeda sportininkams užvesti (pastumiant )motociklus ir taip pat palieka starto vietą.

  1.  
    1.  
      1. 30 sekundžių iki apšilimo rato starto (2,5 minutės iki lenktynių starto).

Starto linijoje rodoma lentelė “30 sek.”.
Starto teisėjas atsistoja starto linijos viduryje ( tarp 2 ir 3 sportininko), laikydamas raudoną vėliavėle kiekvienoje rankoje.
Visi sportininkai privalo būti savo starto vietose su veikiančiais motociklų varikliais. Mechanikų pagalba draudžiama. Nepavykus užvesti motociklo, sportininkas privalo nusistumti jį į mechanikų zoną, kur gali tvarkytis arba pasikeisti motociklą ir po to startuoti į apšilimo ratą nuo mechanikų zonos linijos. Negalima keisti padangų bei naudotis jų šildykliais.

  1.  
    1.  
      1. 2 minutės iki lenktynių starto.

Duodamas apšilimo rato startas.
Užsidega geltonos mirksinčios šviesos. Starto teisėjas, eidamas pro sportininkų starto linijas, sustoja ties kiekviena ir išleidžia sportininkus į apšilimo ratą, nuleisdamas raudonas vėliavėles.
Sportininkai pravažiuoja vieną ratą neribojamu greičiu, palydimi saugos automobiliu. Sustartavus visėms sportininkams iš starto vietos į apšilimo ratą leidžiami sportininkai laukiantys prie mechanikų zonos linijos. Po 30 sekundžių mechanikų zona uždaroma.
Sugrįžus po apšilimo rato sportininkai sustoja savo vietose neužgesinant variklių. Starto teisėjas laiko starto linijoje raudoną vėliavėlę.

7.2 Sportininkas, sugrįžęs po saugos automobilio, nukreipiamas į mechanikų zoną ir galės startuoti iš ten, arba atsistoti už saugos automobilio ir startuoti iš šios vietos, leidus starto teisėjui.
Atsiradus techninėms problemoms apšilimo rato metu, sportininkas gali sugrįžti į mechanikų zoną ir ten tvarkytis arba pasikeisti motociklą.
Sportininkas, kurio motociklas užgeso arba turintys kitų mechaninių problemų, turi likti ant savo motociklo ir pakelti ranką aukštyn. Neleidžiama atidėti starto dėl kitų priežasčių.
Kai starto eilė užsipildo, teisėjas, laikantys eilės numerio lentelę, nuleidžia ją. Lentelė ne nuleidžiama, jei eilėje yra sportininkas su pakelta ranka. Kai visos eilių lentelės nuleistos ir sugrįžta saugos automobilis, teisėjas, esantis už starto vietos, pakelia žalią vėliavėlę.
Starto teisėjas, esantis prieš starto vieta su raudona vėliava, eina į trasos kraštą.
Užsidega raudona šviesa, kurią intervale nuo 2 iki 5 sekundžių pakeičia žalia, skelbianti lenktynių startą. Saugos automobilis su gydytoju seka paskui sportininkus vieną ratą.

7.3  Falstartas nustatomas pagal motociklo priekinio rato ašies sportininko starto vietos linijos kirtimą prieš užsidegus žaliai šviesai. Varžybų vyr. teisėjas apsisprendžia dėl nuobaudos ir turi pranešti apie ją sportininko komandai ne vėliau 10 minučių po starto.
Pavyzdžiui Europos čempionate už falstartą baudžiama sustabdymo nuobauda ( stop & go ).
Europos taurės varžybose už falstartą sportininkas baudžiamas, pridedant 20 sekundžių prie jo lenktynių laiko.

7.4  Jei po starto signalo sportininkas užgesina variklį, starto linijos teisėjas gali padėti sportininkui pastumti motociklą išilgai trasa, bandant jį užvesti. Jei motociklo nepavyksta užvesti, sportininkas privalo nusistumti jį į mechanikų zoną kur jo mechanikai gali jam padėti susitvarkyti arba pasikeisti motociklą.

7.5  Sustartavus visėms sportininkams iš starto zonos, išleidžiami sportininkai laukiantys starto mechanikų zonoje.

  1.  
    1. Kai lyderis pravažioja pirmą ratą, keisti motociklus draudžiama, išskyrus varžybų nutraukimo atveji.

 

  1.  
    1. Jeigu starto metu kyla problemų, gresiančių saugumui, starto teisėjas įjungia geltoną mirksinčią šviesą ir parodo lentelę “Startas atidedamas” (“Start Delayed”). Šio atveju sportininkai užgesina variklius ir po vieną sportininko mechaniką leidžiama įeiti į starto zoną. Starto procedūra kartojama nuo 1 minutės pozicijos, sportininkai važiuoja papildomą apšilimo ratą ir lenktynių distancija trumpinama vienu ratu. 
  1. “ŠLAPIAS” IR “SAUSAS” VAŽIAVIMAI.
    1. Visi važiavimai skirstomi į  “šlapius” ir “sausus”. Jei važiavimas skelbiamas “šlapiu”, starto vietoje turi būti rodoma lentelė “WET RACE”. Jei ši lentelė nerodoma, važiavimas laikomas “sausu”. Šiuo skystimo tikslas yra informuoti lenktynininkus apie galimą permainingų oro sąlygų  įtaką važiavime.
    2. “Sausas” važiavimas  vyriausio varžybų teisėjo sprendimu gali būti nutrauktas, jei dėl klimatinių sąlygų trasos paviršius pasidaro toks, kad lenktynininkai norėtu pasikeisti padangas.
    3. “Šlapias” važiavimas paprastai prasideda esant permainingom oro sąlygom arba lyjant ir nėra nutraukiamas dėl oro pasikeitimų, o lenktynininkai norintis pasikeisti padangas gali tai  padaryti mechanikų zonoje važiavimo metu. Jei važiavimas buvo nutrauktas dėl oro sąlygų,  pakartotinas startas automatiškai laikomas “šlapiu”.
      1. Jei varžybose visos treniruotės ir apšilimo ratas vyko sausu oru, prasidėjus lietui prieš startą lenktynininkams skiriama papildoma 15 minučių laisva treniruotė. Jai pasibaigus po 10 minučių atliekama įprastinė starto procedūra.
      2. Jei lietus prasidėjo apšilimo rato metu, jis sustabdomas. Skelbiama 10 minučių pertrauka po kurios skiriama 15 minučių laisva treniruotė. Jai pasibaigus po 10 minučių atliekama įprastinė starto procedūra.
      3. Jei važiavimas nutraukiamas dėl lietaus, skelbiama 10 minučių pertrauka po kurios skiriama 15 minučių laisva treniruotė. Jai pasibaigus po 10 minučių atliekama įprastinė starto procedūra.

 

  1. VAROMOSIOS JEGOS sąvoka.

Važiavimo metu motociklas gali judėti varomas tiktai savo variklio galia, veikiamas lenktynininko ir/arba keleivio (priekabininko) raumenų jėga arba natūralios gravitacijos.

  1. LENKTYNININKŲ PAREIGOS TRENIRUOČIŲ IR VARŽYBŲ METU.
    1. Lenktynininkas turi paklusti signalams, kurie rodomi vėliavėlėmis, lentelėmis ir šviesomis (jei jos naudojamos).
    2. Lenktynininkas savo vairavimo maniera neturi sudaryti pavojaus kitiems varžybų dalyviams trasoje bei mechanikų zonoje. Greičio apribojimas mechanikų zonoje yra 85km/val. Lenktynininkas visuomet privalo laikytis taisyklių reikalavimų.
    3. Jeigu lenktynininkas netyčia išvažioja iš trasos, jis gali sugrįžti ji ją toje vietoje, kurią jam nurodo trasos teisėjas arba toje vietoje, kuri neduoda jam pranašumo. Trasos teisėjas gali padėti lenktynininkui pasikelti motociklą ir palaikyti jį remontuojant arba derinant. Visus remonto ir derinimo darbus turi atlikti pats lenktynininkas be pašalinės pagalbos. Trasos teisėjas gali taip pat padėti lenktynininkui užvesti motociklą pastumiant.
    4. Jei lenktynininkas pasitraukia iš važiavimo, jis privalo pastatyti savo motociklą saugioje vietoje, kurią jam nurodo trasos teisėjas.
    5. Jei lenktynininkas turi mechaninių problemų, kurios verčia jį pasitraukti iš važiavimo ar treniruotės, jam draudžiama važioti trasa nedideliu greičiu, jis privalo palikti trasa ir pastatyti savo motociklą saugioje vietoje, kurią jam nurodo trasos teisėjas.
    6. Į mechanikų zoną lietai važiuojantis lenktynininkas turi laikytis kiek įmanoma toliau nuo lenktynių  linijos.
    7. Lenktynininkui draudžiama vežti savo motociklu kitus asmenys.
    8. Lenktynininkui draudžiama važiuoti priešinga kryptimi trasoje ir mechanikų zonoje be atitinkamo teisėjo nurodymo.
    9. Draudžiama be rimtos priežasties sustoti trasoje važiavimo ar treniruotės metu.

 

  1. PAGALBA MECHANIKŲ ZONOJE.
    1. Lenktynininkas gali gauti pagalba arba papildyti degalų tiktai mechanikų zonoje jam skirtoje vietoje. Jam gali padėti ne daugiau trijų mechanikų ir tiktai iki zonos išleidimo linijos ribų.
    2. Mechanikų zonoje galima remontuoti ir reguliuoti motociklą bei papildyti jį kuru. Kuro užpildymo metu motociklo variklis turi būti užgesintas.
  2. MOTOCIKLO AR KELEIVIO (PRIEKABININKO) KEITIMAS.
    1. Treniruočių metu lenktynininkas gali panaudoti keletą motociklų, pateiktų technikinei komisijai jo vardu. Draudžiama keistis motociklais tarp lenktynininkų.
    2. Jei važiavimas buvo sustabdytas dėl bet kurių priežasčių, leidžiama pasikeisti motociklą prieš pakartotiną startą, su sąlyga, kad motociklas buvo pateiktas technikinei komisijai šiuo lenktynininko vardu.
    3. Treniruočių metu galima pakeisti keleivį (priekabininką) tiktai vieną kartą. Apie šį pakeitimą reikia pranešti varžybų vyr. teisėjui, kuris apie tai informuoja ratų skaičiuotojus (chronometristus). Kvalifikacijai įskaitomas laikas, parodytas su antruoju keleiviu (priekabininku). Varžybose lenktynininkas gali dalyvauti tik su antruoju keleiviu (priekabininku). Minimalus treniruočių ratų skaičius turi būti įveiktas su antruoju keleiviu (priekabininku).
Google
 
Internetas www.BaltijosMotoklubas.lt

 
Motokrosas


Baltijos motoklubas, skelbimai, rezultatai iš motokroso, motosporto
Motokrosas © V. Org. „Baltijos motoklubas“, 2003-2009 Skelbimai, forumas, naujienos, motosportas
Sprendimas: BT-Group : Internetinių parduotuvių kūrimas